آشنایی با خواص گل مغربی

سه شنبه 30 شهريور 1400
11:35
ادمین


آشنایی با خواص گل مغربی

گل فروشی آنلاین


گل مغربی و به ویژه روغن آن برای بدن فواید زیادی دارد.


لمینت ایمکس


به گزارش فرتاک نیوز،

گل مغربی از گیاهان فیتواستروژنیک است. روغن گل مغربی را می توان گرفت. درواقع اثرات روغن گل مغربی روی سلامتی بدن به اثبات رسیده است. از جمله فواید مهم روغن گل مغربی روی هورمون های زنانه است و روغن گل مغربی می تواند سندرم تخمدان پلی کیستیک را درمان کند. در ادامه نکات طلایی درباره گل مغربی و خواص آن را بخوانید.


گل مغربی با نام عمومی Evening primrose که در عربی حشیشه الحمار نامیده می شود. گل مغربی یک گیاه زیبا و با خواص درمانی فراوانی است که ما در این مقاله سعی داریم شما را با خواص گل مغربی آشنا کنیم.


گیاهی است دو سال به ارتفاع حداکثر تا 5/1 متر،برگ هایی بزرگ، ساده، دندانه دار و با کنار موج دار دارد. اندام هوایی این گیاه پوشیده از تار است. گل ها درشت، قیف مانند و به رنگ زرد روشن هستند که چهار کاسبرگ دارند. یکی دیگر از ویژگی های خواص گیاه گل مغربی این است که هر گل چهار پرچم کوتاه و چهار پرچم بلند دارد و کاسبرگ های گل به گلبرگ نچسبیده اند و به سمت پایین خمیدگی دارند. و همچنین ریشه این گیاه، گوشتدار و به رنگ قرمز می باشد. از خواص گل مغربی می توان به انواع امراض عفونی، رفع امراض پوستی، بهبود سریع زخم و رفع التهاب اشاره کرد فواید گل مغربی برای رفع مسمومیت با نوشیدنی های الکلی، تصلب شرائین و امراض ناشی از اختلالات کبدی مفید خواهد بود. گل مغربی احتمالا از آمریکای شمالی به دیگر نقاط راه یافته و چون گل ها هنگام غروب شکفته می شوند، به گل مغربی معروف است. قسمت مورد استفاده گیاه اکثرا ریشه و دانه ی آن است. دانه ها حدود 20 درصد روغن دارند که به روغن گل مغربی شناخته شده اند. این گیاه در ایران نمی روید، ولی محصولات روغن آن در فراورده های مهمی استفاده می شود.


موارد استفاده از گل مغربی به صورت روغن و کپسول یا قرص این گیاه دارویی می باشد. در ادامه این متن به ارائه توضیحات کاملی از هر یک از این موارد می پردازیم.


آشنایی با خواص روغن گل مغربی:


خواص روغن گل مغربی حاوی دو نوع ماده مغذی است:گاما لینولینک اسید(GLA) و لینولنیک اسید. هرد ماده مغذی دارای اسید های چرب امگا 6 هستند که به جذب اینولین کمک می کند. اینولین :ساختاری است که سلول های ما را می سازد. این ماده بافت پوست را بهبود می بخشد، اعصاب را بهتر می کند،هورمون ها را تنظیم می کندو از التهاب جلوگیری می کند. این روغن از دانه های گل های مغربی در آمریکای شمالی به دست می آید.


گل های زردی که روغن آنها می تواند به رفع مشکلاتی همچون بواسیر، کبودی،دردهای گوارشی و زخم گلو کمک کند. خواص روغن گل مغربی دارای مقدار زیادی اسید چرب است . اسید چرب در دیگر گیاهان به ندرت یافت می شود. این اسید چرب در تنظیم هورمون های بدن موثر می باشد و به همین دلیل بیشترین تاثیر را روی بافت سینه ها دارد. کم شدن نشانه های سندروم پیش قاعدگی،یائسگی، اندومتریوز و پستان فیبروکیستیک از کار کردهای اسید چرب موجود دراین گیاه می باشد. روغن گل مغربی علاوه بر اینکه باعث حساسیت سینه ها پیش از قاعدگی شده، با علائم روده تحریک پذیر مبارزه می کند و التهاب های ناشی از اندومتریوز را کاهش می دهد. در افرادی که سینه های فیبروکیستیک دارند، این دارو موجب کم شدن التهاب پستان و جذب ید بیشتر خواهر شد.


ترکیبات مهم روغن گل مغربی:


دانه های گل مغربی حاوی 14 درصد روغن ثابت به نام اوی نینگ پرایم روزاویل یا OEP است. این روغن 50 تا 70 درصد سیس لینولئیک اسید و 7 تا 10 درصد سیس گامالینولنیک اسید(GLA) در خود دارد. خواص گل مغربی در شرایط سنی و آب و هوایی مختلف دارای مقادیر مختلفی از GLA است. و همچنین در این گیاه ترکیب سیس 6 و 9 و 12 اوکتاتری انولیک اسید وجود دارد.


مهم ترین اثرات گل مغربی:


کاهش دهنده کلسترول، آرام بخش، ضد سرطان، ضد تصلب شرائین، ضد آلرژی، ضد التهاب، کاهش دهنده ی پرفشاری خون و قابض از مهم ترین اثرات خواص گل مغربی به شمار می روند.


درمان ریزش مو با خواص گل مغربی


خواص روغن گل مغربی یک مکمل تغذیه ای بسیار عالی و سرشار از اسید های چرب ضروری است که برای درمان کم کاری تیروئید موثر است. این گیاه از ریزش موی بیش از حد جلوگیری می کند.


روغن گل مغربی و از بین بردن آکنه


با کمک روغن گل مغربی، التهاب و دردی را که مصرف دارویی ضد آکنه و جوش آکوتان در نواحی لب ایجاد می کند از بین ببرد و می تواند رطوبت پوست را حفظ کند. خواص روغن گل مغربی با کاهش التهاب پوستی و سلول هایی که باعث ایجاد زخم می شوند آکنه های پوستی را ازبین میبرد.


روغن گل مغربی و آرتریت روماتوئید:


یکی دیگر از خواص گل مغربی آرتریت روماتوئید است. بیماری آرتریت روماتوئید با عوامل ژنتیکی، محیطی و هورمونی پدید می آید. مطالعات روی افراد مصرف کننده این روغن ثابت کرد، این بیماران پس از مصرف گل مغربی بهبود نسبی یافته اند.


روغن گل مغربی و بیماری MS :


تحقیقاتی نشان داده شده اند که استفاده از رژیم های حاوی LA بهبود مختصری در افراد مبتلا به MS ایجاد می کند،زیرا این گونه افراد ناهنجاری متابولیسم EFA وجود دارد.


کاهش درد پستان با روغن گل مغربی:


یکی از مهم ترین خواص گل مغربی کاهش درد پستان است. که بعضی از زنان در دوران قاعدگی و قبل از آن، دچار درد ناحیه پستان ها می شود و ظاهرا مصرف خواص روغن گل مغربی می تواند درد سینه را کاهش دهد مصرف روغن گل مغربی یا ترکیب این روغن و ویتامین E به مدت شش ماه می تواند باعث کاهش دردهای دوره ای سینه در زمان قاعدگی شود برای استفاده از این روغن در جهت کاهش درد پستانت می توان به مدت شیش ماه، روزانه یک تا سه گرم یا 2.4 میلی متر از آن مصرف کرد.


سلامت پوست با خواص روغن گل مغربی:


خواص روغن گل مغربی برای درمان عارضه های پوستی مثل اگزما و پسور یازیس، سوزش، آلرژی و قرمزی و خارش پوست تاثیر میگذارند.


آشنایی با خواص قرص گل مغربی:


قرص این گیاه برای رفع مشکلات زنانه قبل از عادت ماهیانه بسیار موثر است و باعث کم شدن درد سینه ها و برطرف کردن مشکلات ناشی از یائسگی موثر باشد. و همچنین خواص قرص گل مغربی برای رفع سردرد های مزمن استفاده بسیار و موثر خواهد بود و مردانی که به اختلالات نعوظ یا نتوانی جنسی مبتلا هستند میتوانند از این قرص استفاده کنند .مبتلایان به امراض قندی، قلبی و عروقی نیز می توانند به این دارو روی بیاورند. و همچنین انواع امراض ناشی از کم کاری کبد با استفاده از این دارو درمان خواهند شد که از خواص گل مغربی می باشد.


چه کسانی از روغن گل مغربی و قرص آن نباید استفاده کنند؟


افرادی که داروهای افزایش دهنده خونریزی مانند کلوپیدوگرل و وارفارین استفاده می کنند باید در مصرف این گیاه احتیاط نمایند.و همچنین مصرف همزمان این دارو همزمان با دارو های ضد تشنج باعث شدت یافتن این بیماری خواهد شد.


عوارض جانبی:


تا کنون عوارضی از مصرف روغن گل مغربی دیده نشده است. از سال 1970 این روغن روزانه 1000 تن در کشور های مختلف استفاده می شود.


خواص دارویی گل مغربی:


مصرف قرص گل مغربی برای مبتلایان به دیابت، بیماران قلبی و عروقی مفید می باشد.


کپسول خواص گل مغربی به درمان بیش فعالی کودکان کمک می کند.


استفاده از این قرص به تنظیم هورمونی بدن کمک کرده و در پیشگیری از ایجاد سرطان سینه موثر است.


استفاده از این قرص باعث کاهش درد می شود و در درمان سردرد های مزمن مفید است.


استفاده از این قرص درمان بیماری های ناشی از کم کاری کبد تاثیر دارد.


از قرص گیاه گل مغربی به عنوان یک مکمل دارویی در تامین نیاز بدن به اسید های چرب ضروری استفاده می شود.


برای رفع مشکلات ناشی از افزایش سن همچون درد مفاصل ،آرتروز و … استفاده از این قرص به عنوان مکما توصیه می شود.


نکته مهم درمورد خواص روغن گل مغربی:


خواص روغن گل مغربی را نباید خانم های باردار استفاده کنن زیرا باعث سقط جنین می شود.



[ بازدید : 40 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به اخبار 2021 است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]